Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.07.2008 07:07 - Спомен
Автор: eraklia Категория: Други   
Прочетен: 1878 Коментари: 9 Гласове:
0



Странен ден и още по-странна вечер. Времето е гневно. Морето е сърдито. Ври и бушува. Нищо по пътеката между скалите не подсказва какво ни чака долу. Смехът е истеричен писък сред разпръскващите се птици. Само аз ли ги усещам, че са уплашени. Безумният бяг наникъде. Начинаът, по който се гонят, но отбягват да се срещнат. Дори не знаех, че наоколо има толкова видове птици. Въздухът е пълен с пясък. На моменти тежи, ако се смееш с широко отворена уста. Тъмните очила изглеждат странно на фона на разголените тела.

 "Ощипах някой! Да си признае кой беше!" "Хахахаха!" Кое е смешно? Че ощипаният си мълчи ли? Храстите прегарят от жегите. На всяка крачка някой безмилостно впива нокти в краката. Краката кървят, но продължават да се движат. Някой се сурна. Дружен смях. Болката от червените ивици по бедрата не се усеща, когато в края имаш цел. Чувам свистене, което знам, че идва отдругаде, защото бързия поглед по лицата около мен ме уверява, че го чувам само аз. 

Забелязала съм, че понякога някой плаче, защото това съвпада с приличието. Понякога приличието съвпада с доброто. Но не винаги доброто съвпада с приличието. Въздухът е сух. Бурята не е утихнала. Няма смислен разговор. Подвикванията са несвързани. Никой не смее да каже:”Да се откажем!” Знаят, че аз съм последният човек, който би го казал. Защо тогава всеки се опитва да срещне погледа ми? Забързвам.

 Помня времето, когато никой не се страхуваше. Няма ли вече нещо толкова важно, че да ни прави безразсъдни. Няма, разбира се. Въпросът е риторичен. А аз съм една разумна жена. Разчитат, че все пак докато стигнем ще си спомня това. Само че не знаят, че съм отказала спомените. Де да бях отказала и цигарите.

Поемаме заедно по най-високата скала. Да бяхме отишли поне на някой от градските плажове. Всички се смеят на изречената безсмислица. 
Когато някой умира остава друг да скърби. Ако останалият не скърби, другите се преструват, че е така. Това се нарича приличие.
 Да спазваш приличието означава да оставиш...всъщност често не означава нищо. 
Най -злостните неща се произнасят с мек и ласкав глас. Най-страшните неща се произнасят тихо и нежно. 

Морето не е зло тази вечер. То бушува. Вие. Крещи. Морето определено не спазва приличието. Май не му пука за нашите чувства и страхове. Застанали сме като на заколение един до друг на скалата. Никой не докосва никого. Това означава, че градската ни природа е стресната. Гледаме небето. За първи път виждаме това небе. Пустинята се е качила в него и го е завзела. Не може да има толкова жълто пустинно небе. Не е редно. Не е прилично. И тогава я виждаме.
На 05.07.07, в 20.45 ч в небето се извиваше дъга. Ярка, огромна дъга, чийто един край се губеше.

Абе, някой да каже, това нормално ли е? Никой нищо не казва, защото никой не знае. Сега е моментът. Сигурно е шега, но никой не се смее. Стоим и гледаме онова, което досега не сме виждали и сигурно повече няма да видим. В девет часа заедно с настъпването на мрака изчезва и дъгата.
Всичко вече е нормално. Нищо свръхестествено. Нищо извън рамките на приличието.

А аз така и не разбирам дали в мига преди скока от скалата, преди да ме погълне водната стихия някой все пак успява да се откаже.

image



Гласувай:
0



1. dressy - малвина
10.07.2008 09:07
единственото нормално нещо е дъга на 5.07 в 20 и 45


останалото е мъгла
с тук там проблясъци, че живеем
цитирай
2. nellka - никой не моге да го каже
10.07.2008 09:33
толкова перфектно! само ТИ!
и знаеш ли... морето е гальовно и ласкаво днес!
Плувай, Момиче, плувай!
поклон от Нел
цитирай
3. анонимен - Няма отказване
10.07.2008 09:37
щом вече си отвъд приличието.
А това: "Но не винаги доброто съвпада с приличието" си е култово прозрение :)))
цитирай
4. x2man - дан дан дан
10.07.2008 09:49
като гвоздейчета са ти кратките изречения
цитирай
5. анонимен - Двупосочна връзка , Валче !
10.07.2008 12:02
Само че при теб , споменът къде е тръгнал към бездната, като е вечен и това не ще го погуби ?!
За всеки случай , обаче , ще му хвърля един спасителен пояс :)))
Поздрави за прекрасно написаното !!!
цитирай
6. iliada1 - мНОГО ИНТЕРЕСНО ИЗЛОЖЕНИЕ !
10.07.2008 19:06
ИМАХ ЧУВСТВОТО ЧЕ СЪМ ДИСЕКЦИОННА ЗАЛА !
Чувствах се различно и специално ,но все пак много ми хареса !
Поздравления !
цитирай
7. анонимен - :D.
14.07.2008 14:58
:D:D:D:D (неприлично ли е, че се смея? не, не е смешно - просто пак е слън4ево ;))
...
Остави ни четири дни да се изкачваме по най-високата скала и да скачаме...
щом няма да чета - да те поздрвя;)
за спомените неотказани ;)
и колко ли още напред ще идвам, за да срещна погледа ти и да видим дъгата?
10х!!!
цитирай
8. eraklia - простете
14.07.2008 16:17
dressy - прегръдки, Дрес. виждам те от мъглата:))

nellka - днес се оставям на морете да ме носи, Нел. изморих се да плувам. изморих се.

simpleman - отвъд приличието. само фактът, че сме отвъд ни кара да се чувстваме способни на прозрения:)))

x2man - фарс или.....прочети я, може да ти хареса:))

vishnichka - проба! проба! имаме ли връзка все още?:))

iliada1 - Благодаря, Илиада. Човек с финес си, виждам го:))

анонимен - :D. - прегръдка може ли. опитвам се да стоя на брега, опитвам се:))
цитирай
9. eraklia - простете
14.07.2008 16:17
dressy - прегръдки, Дрес. виждам те от мъглата:))

nellka - днес се оставям на морете да ме носи, Нел. изморих се да плувам. изморих се.

simpleman - отвъд приличието. само фактът, че сме отвъд ни кара да се чувстваме способни на прозрения:)))

x2man - фарс или.....прочети я, може да ти хареса:))

vishnichka - проба! проба! имаме ли връзка все още?:))

iliada1 - Благодаря, Илиада. Човек с финес си, виждам го:))

анонимен - :D. - прегръдка може ли. опитвам се да стоя на брега, опитвам се:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eraklia
Категория: Други
Прочетен: 579124
Постинги: 221
Коментари: 2013
Гласове: 11735
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930