Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.01.2008 16:13 - Мастиката
Автор: eraklia Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2945 Коментари: 16 Гласове:
0




Това не е просто напитка! Мастиката е стил. Тя е мироглед. Философия. Религия ко щеш. Не е за всеки. А и не всеки може да я оцени. Мастиката не понася повърхностните гмуркания и слаби вълни. Радко ме удостоява с магията си, но всеки път е като първи. Но не това, че рядко се срещаме ме прави неин последовател. Това по-скоро ме предпазва от пълно себеотдаване. Самото й наименование носи послание. 

Казват, че пиенето на мастика е изкуство. Вероятно точно заради това не всеки има необходимия талант. Не понася ефета, определено. Освен кристалите, леда и айряна, тя трябва да се пие с миниатюрна аничка студена вода. Пие се бавно и чувствено. По малко вода се долива постоянно, за да се поддържа нужната концентрация, която гарантира дългото пътуване и разовор. Освен другото, по този начин човек не се дехидратира и не се напива като талпа (вероятно).

Мъчително кратки са нашите срещи.
Аз пак ще те пия смълчана.
С ръцете си сбирам по
Тялото твое замръзнали капки копнеж
И търся рисунки в стопения скреж.
Къде ме отнасяш не искам да зная.
Аз пак ще ти вярвам, че пътя ни води към Рая.



image



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Наздраве!!!
19.01.2008 16:22
И гледай да не замърсяваш пътя с разни захвърлени намерения:))))
И ако не възразяваш че моето питие е коняка, отново:
Наздраве!
цитирай
2. eraklia - simpleman:)))
19.01.2008 16:26
О, неее! Душите ни са толкова преситени от всякакви други замърсявания, та смятам да си стисна намеренията и да не ги захвърлям като някакъва гаменка по пътя:))
Конякът загрявал казват, дали е вярно? Аз не съм опитвала.
Но това е като посядането пред огъня.
Наздраве!
цитирай
3. cornflower - и на мен
19.01.2008 16:32
ми е любимо питие,
наздраве!
цитирай
4. dressy - +
19.01.2008 16:54
Vassilis Karas e napravo magia:))))
цитирай
5. eraklia - cornflower
19.01.2008 17:46
заинтригува ме:)) определено:))
радвам се, че имам съмишленица:))
цитирай
6. eraklia - dressy
19.01.2008 17:47
кала кала:))
цитирай
7. angelova - :)
21.01.2008 01:34
Постът ти ми напомни за моят дядо, любимото му питие беше мастиката. Наистина имаше дълбока и философска душа. Мисля че, хората, които обичат мастика умеят да се наслаждават и на малките неща в живота :)
Поздравления за поста и наздраве!
цитирай
8. ninaantonova - Наздраве!
21.01.2008 08:35
Сигурно е така, но аз не обичам мастика. Само от миризмата имам усещането, че ми предлагат одеколон. Може би е така за някои които пък пият кайсиева ракия. Въпрос на вкус. Аромата е прекалено силен и сладникав. Това е мое мнение. Е искам да кажа и за шоколада. Може би яденето на шоколад е наистина изкуство. Всяко блокче е удоволствие. Обичам го, мога да изям сигурно 4-5 големи без да се замисля, но може би има вероятност да се натровя.
Хубав, топъл и слънчев ден. Поздрави. :)
цитирай
9. deinata - Ако
21.01.2008 11:17
Ако пиенето на мастика е изкуство, то правилната употреба на ракия си е висш пилотаж. Дет се вика, не е само до желание, а и до можене и до знаене как :)))))
Да ти издам една тайна, ракията също много върви с айран, но най-върви с приятна компания, дори и другите да са почитатели на мастиковото изкуство:)))
цитирай
10. eraklia - ninaantonova :))
21.01.2008 11:54
да, чувала съм доста категорични мнения за аромата на мастиката. предполагам, че на мен ми допада ритуалът в сервирането й. знам ли. може ли човек да обясни защо обича някого, а друг не? сигурно е същото и с любимата напитка. а за шоколада съм съгласна. но ми се случва рядко да го поискам. и не вярвам да се натровиш!!! поне аз не съм чувала. освен ако някой няма алергия.
шоколад, мастика или нещо друго...човек все трябва да има някакви дребни слабости. иначе току сме станали съвършени.:)))
цитирай
11. eraklia - deinata
21.01.2008 11:57
тези трите са задължителни условия във всяко изкуство май:) ти явно знаеш доста тайни. но пък тази за компанията и аз съм я открила. иначе какво става то? кой ще ръкопляска, ако всички сме на сцената?:)))
три пъти от същото, ако може. предварително:))
цитирай
12. deinata - eraklia
21.01.2008 12:12
компанията е много важна, иначе човек бива обявяван за битов алкохолик :)))
цитирай
13. eraklia - ами тогава
21.01.2008 12:41
приеми поздрав за вашата маса!
цитирай
14. deinata - Пък
21.01.2008 12:54
аз мислех че масата една, само питиетата различни :)
цитирай
15. benra - мммм
21.01.2008 15:33
мммастика!когато си поръчам келнерите ме гледат недоумяващо с някаква смесица между-добре ли чух и баси!Мастиката е мехлем!
цитирай
16. eraklia - псолютно!:))
21.01.2008 16:00
а по медиите тръбят, че "мъжете знаели защо". знаят трънки.
при нас в североизточна България вече са обучени както подобава. нещо като чайна церемония става. като се озовем в някое заведение за първи път веднага си проличава, че не са минали още курса по мастиковедството. но нищо. времето е пред нас. ще се научат.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eraklia
Категория: Други
Прочетен: 573128
Постинги: 221
Коментари: 2013
Гласове: 11735
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031