Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.08.2008 07:46 - Уловени мигове
Автор: eraklia Категория: Други   
Прочетен: 4827 Коментари: 17 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Всяко нещо има две страни.
Истината... тя може би има и повече. Има хора, които цял живот си живеят в блажено неведение. А други са обречени да откриват истината. Следва ги като проклятие. Винаги попадат на нея. Не я търсят. Твърде често дори бягат от нея. Крият се. Правят се на глухи и слепи. Но тя ги открива. Сама ги намира. Провира през невъзможното и ги достига. Случайно. Като изтървана дума. Малка цифра. Или случайно отворена страница. Нелепо действие без цел. Кратка скука породила нездраво любопитство. Или безкрайно малката вероятност да попаднеш някъде в една частица от времето. Но винаги ги открива. И КАКВО ПОСЛЕ? Докторът казва –„ Не мисли! Недей да питаш! Мисълта е киселина, която разяжда. Отначало си въобразяваш, че тя разяжда само загнилото, болнавото, това, което трябва да бъде премахнато. Но мисълта си мисли по своему: тя дълбае слепешком. Започва с плячката, която й подхвърляш с облекчение и радост, но не се заблуждавай, че ще се засити с нея. Няма да спре, преди да е оглозгала и последното, което ти е скъпо.” Затова ползата от науките е това, че не дават на хората да мислят.
Едип разрешил загадката на сфинкса и станал най-злощастния човек сред хората.
Къде ти е опората пред един несъществуващ дом?
Достатъчно ли е малкото квадратче светлина?
Бабите казват, че човек сам тъче живота си.
Като стана баба и аз може би ще го твърдя.
И ще приемам истините във всичките им форми. Бедна утеха за нечакащите вече нищо.
А болката...прави ръцете излишни. Оставя те за малко, колкото да ти даде пауза, и като се върне и се впие в теб отново разбираш, че просто е отскочила донякъде да си наостри зъбите. Самоизбор? Нима е възможно да натовариш други със собствения си избор? Кой плаща самовъзпитанието ти? Кому са нужни всички съжаления и закъснели думи?
Когато пребиеш едно животно, най-лошото е, че нямаш шанс да получиш прошка. Никога. Защото животното няма думи, за да може да ти прости. И ти никога няма да ги чуеш. Колкото и да се взираш в очите му. Колкото и да се молиш. Колкото и да го галиш срещу косъма, пълзейки по-ниско от него. Животното като такова няма език, за да ти прости.
А след такъв побой единственото нещо, от което имаш нужда е прошка.
Единствено прошка.


Тагове:   мигове,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - еми аз пак нема да си пиша кой съм щото ме знаеш че съм аз
21.08.2008 08:32
А защо прошка?Ако имаш основателен мотив,това което си направил не е осъдително и угризително.Някои животни просто си го просят.Това се нарича жестокост и е полезноооо! :)

И друго.Понякога има и тиха прошка.Бездумна.Ама явна.

Сега професор Кухоглавов да се опита да отговори на въпросите ви...Възможно е да натовариш други със избора си.Най близките ти страдат най много от самовъзпитанието ти,защото са се опитали да те възпитат в нещо друго.На някои хора са нужни съжаления и закъснели думи.Стига да дойдат.А понякога е прекрасно да съжаляваш искрено.

И ще приемам истините във всичките им форми. Бедна утеха за нечакащите вече нищо.....ей това като го казааааа...аз съм го писал.Някой ми е ровил в тефтерите. ;)

Ще е хубаво да напишеш нещо бесно.За умопомрачени.

И друго.Нема истина със страни.Нема.Абе просто нема и това е.Истината няма една страна.Тя няма две или повече страни.Истината е място където никога няма да ти хрумне да я гледаш на страни или да я вместваш в други дефиниции.За мен лично Истината е движението на тишината.ю


Бръммммм.....

цитирай
2. nellka - ... освен да помълча...
21.08.2008 09:07
Тоягата и морковът... там е работата, Зайче, че да стигнеш до моркова... трябва да минеш през тоягата. Бой до кръв. Наказание за теб и назидание на другите. Знаете ли...
Никога не съм разбирала публичните екзекуции. Естетиката им ми е чужда! Казваш необходима жестокост, Заек... животните убиват, за да се нахранят, а ние?? Ние поради каква причина „убиваме”??? да покажем, че сме силни и можещи? Да блеснем? Да се обагатим? Или... „убиваме” за доброто на „убития”?
Някой ти определя пространството. Твоите пет крачки. И те уверява, че имаш свободата да извървяваш своите два метра напред... после назад, два метра вляво, после назад. Четири квадратни метра. Това ти е свободата. После ти постила чаршафите. Но не тези, които ТИ предпочиташ, а тези, които ТОЙ ти е избрал. И ти пожелава „Лека нощ”, а на сутринта се усмихва срещу умореното ти от безсъние лице и ти обяснява как го е направил за твое добро, за да те защити от самия теб...
На това аз му казвам: самозабравяне. Някой е забравил себе си, но е направил избора... за теб! Няма пасиви! Има само активи! Така ти казва, а ти се чудиш на думите му ли да вярваш, или на петната по тялото си, схванатия врат, насълзените от безсънието очи...
Предпочитам самоизбора!
цитирай
3. анонимен - Ако някой прави избор вместо теб то ...
21.08.2008 10:07
Ако някой прави избор вместо теб то той е изверг и заслужава да бъде съден за престъпления срещу човечеството.

А ако си смъртно ранен и те боли?Евтаназията жестока ли е?Кой убива за да се покаже колко може?Хаха....еми купи си мухобойка и стой край прозореца,ако искаш да се покажеш или да блеснеш.И най смиреният ще ми се кълне че обича и цени живота...но всеки има дълбоко и тъмно кътче в което иска да прояви малко жестокост...защото някога такава е била проявена срещу него.Или просто за удоволствие.Да.За кеф.
Тоз който падне в бой за свобода...също са му ограничили пространството ама поне блъска.Героите на обществото са тези които го надрастват и понякога директно го критикуват.

За да стигнеш до моркова трябва да знаеш пътя.

И е лъжа това че трябва да страдаш.Праведници с камилски товари.


Нел.По добре от всеки знам какво е да оставиш някой да решава какво е добро за теб.И да се върнем на темата.Прошка.Виждам себе си в това животно.Някои неща са непростими.Следващия който ми каже "ти чувстваш.....блаблабла" ще го наритам.Без капка злонамереност.С много любов.Така го спасяваш от другото.Обезличаването.Самозабравянето.Бой и сръбска музика.Туй то.


Бръммммм.....
цитирай
4. eraklia - В момента
21.08.2008 10:29
ми доставя удоволствие да ви слушам. Наистина.
Трудно схващам идеите, но ми доставя удоволствие. Аз ще си налея нещо и ще седна.
Без сръбска музика, заек. Изобщо без музика. Както се казва - за мен поповете са излишен шум в тишината на сърцето ми:)
цитирай
5. анонимен - аха.да.уотс ъп док?
21.08.2008 11:12
Ми то щото идеята ми не е добра та затуй трудно схващаш.Ама престани с това заек,цял живот съм оприличаван на някаква картинка.Еми пък и музиката ми вземи сега.Отивам да пея на нивата.

Бръммммм.....
цитирай
6. annanik - Ракли, толкова е прекрасно. . . не, ...
21.08.2008 11:14
Ракли, толкова е прекрасно... не, не самата тема, тя е много, ама много болезнена. Прекрасно е написано :)

Като те чета, май безпрекословно мога се вписвам в графата на "получателите на истината". Нито съм я търсила, нито съм я очаквала. Поне не тази, която получих.
Май наистина е химера освобождението, дето ти го дава истината. Какво ти освобождение... по-добре да не я знаех. Макар че... кой знае. Така или иначе - станалото - станало. Всичко, което се случва има някаква цел. Сигурно нещо още е трябвало да науча, за да мога да продължа напред. Само дето не знам какво ме чака отпред. Само дано не е още някоя такава "истина" :)))

Твой верен фен - Ани :)
цитирай
7. annanik - "И ще познаете истината, и тя ...
21.08.2008 11:16
"И ще познаете истината, и тя ще ви направи свободни". Свободни за какво и от какво? Не че не знам библейския отговор...
цитирай
8. анонимен - Ти имаш нужда от прошка.
21.08.2008 11:43
Остава да разберем, кой е животното.
цитирай
9. viki11 - Бабите са много прави.
21.08.2008 11:47
А скоро май и думата баба ще отпадне като такава. Мина времето на отдаването на поколението. Но това е друга тема. И нищо лошо.
Да, сами си ковем съдбата. Кой е виновен, че не разбираме как. Не е с желание, а със смирение и следване на законите на живота. Мъдрите затова са мъдри, другите не могат като тях. Трудничко е. Иначе нямаше да има думата "мъдър". Или щеше друго да означава;
Та, ако не слушаш природните закони, сърцето си, правилата, после и да искаш прошка...... Дори да я получиш, това не променя нещата. Ако искаш да се бориш за прошка , бори се. Ама и това не се усеща. МАй само си я искаме, така наготово.
А после, бабите били криви. С искане не става. Друг е начина. Сами си ковем съдбата, ако знаем как, получава се 100% по нашите желания. Просто трябва да бъдем по-добри и послушни. А какво точно значи това???
цитирай
10. nellka - в днешно време са на мода
21.08.2008 12:57
екшън-героите. Не тези, които умират, а тези които убиват в името на някаква си висша цел. А е всеизвестно, че всяка цел би могла да бъде представена като висша. Да убиеш муха? Каква по висша цел от това? Нима онзи с мухобойката не мисли, че прави нещо добро? Едва ли се замисля, че му трябва прошка, защото е убил друго Божие създание...
Дежа ву, виждала съм го това, виждам го постоянно...
чудовищата са героите в днешно време, с наглостта си, с парите си, с оръжията си...
а ти Ракли, си тръгнала прошка да търсиш...
нали си направила горкото животно светец!
Какъв е проблемът?
цитирай
11. eraklia - 5. анонимен
21.08.2008 15:26
ами аз просто съм изгубила способността си да разсъждавам. затова не схващам идеите, които не ми харесват пък. не зная как да ти викам. опитвам се да звуча загадъчно просто:)) музика не слушам от доста време. аз ще отида на нивата довечера. дано не ме хванат:)))
цитирай
12. eraklia - annanik
21.08.2008 15:28
Ани, аз не се сещам за библейския отговор в момента, но се обзалагам, че не е този, който на мен ми идва като решение на проблема. Бог е растичен понякога. Ние сме негови подобия. Би следвало да имаме правото да сме драстични в действията си. Поне веднъж. Това ми казва моята логика.
цитирай
13. eraklia - 8. анонимен
21.08.2008 15:28
Я па ти!:)
Всички сме животни. За някого.
цитирай
14. eraklia - viki11
21.08.2008 15:32
Идея нямам какво означава това? Забелязала съм обаче, че колкото по-послушни сме, толкова повече бой ядем. Това са мои лични наБлюдения, не претендирам, че важат за останалата част от човечеството.
И не се боря за прошка. Освен може би в случаите, когато ми е трудно да простя. Това изисква ли да поискаме прошка?
А за бабите не зная наистина. Сигурно човек се променя, когато достига възрастта, в която смъртта започва да ти диша естествено във врата. Това не важи за ненавременно зачеркнатите. Те нямат възможност да достигнат тази естествена промяна в сетивата и идеите.
цитирай
15. eraklia - nellka
21.08.2008 15:33
не ща прошка бе, Неееееелка!
искам две мастики! големи:)))
цитирай
16. rotazia - Заставам от страни да ви ''посве...
21.08.2008 16:57
Заставам от страни да ви ''посветя'',
место за виждане на истини !

Ето , защо се спирам рязко, когато тръгна в подобна посока , обърквам се ,от много разсъдък , от много нищене ...от ненамиране на някои отговори . И умните отдавна са го казали , че истината е някъде там . Браво , Ракли , интересна , както винаги
цитирай
17. vmir - "ползата от науките е това, че не дават на хората да мислят"
22.08.2008 12:55
ВЕЛИКО!!! :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eraklia
Категория: Други
Прочетен: 573258
Постинги: 221
Коментари: 2013
Гласове: 11735
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031