Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2008 07:10 - Моите единствени банани
Автор: eraklia Категория: Други   
Прочетен: 2587 Коментари: 5 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
реших да сложа няколко думи за ползата и вредата от БАНАНИТЕ

Бананите са открити от Александър Велики в Индия. От там са пренесени в Европа, Африка и Южна Америка. В Северна Америка стигат официално след 1830 г.
Бананът е най-консумираният плод в света, особено в Африка и Южна Америка.

Според някои тълкувания на Корана точно те били забранените плодове на познанието и безсмъртието.

Аз друго терзание душевно обаче имам. Не касае вселената и космическите закони. Имам драма с едни банани. Много ми е трудно да реша какво да правя с тях. 

Отивам си в неделя на пазар. Най-мразя да ходя на пазар в неделя. Но се случва и това понякога. Вървя си покрай щандовете и преценявам кои домати имат дъх на салата. Изведнъж обаче погледът ми се привлече от нещо, което хем ми бе познато, хем не ми пасваше много на изградения мироглед. Банани. Обаче зелени банани. Но не като зелени банани всмисъл на неузрели, а направо изумрудено зелени. Като произведение на изкуството. Приближих се напълно забравяйки мисията си свързана със селската салата. В съзнанието ми изплува спомена за един друг банан, донесен ми от някъде далече. Може би Южна Америка, не помня. Тогава ме впечатли със странния си цвят, но като научих, че е някакъв тип, който не се яде суров, а само сготвен и като добавих цялата сложност на това, че е един, просто го изхвърлих и приключих дилемата. Явно обаче въпросът – Ами ако.... се бе загнездил в съзнанието ми по-дълго от очакваното и само беше чакал сгоден случай да ми напомни за себе си. 

-Това какво е? – попитах продавача, който очевидно смяташе, че трябва да е поне директор на вечерна гимназия.
-На кво ти прилича? Чети там, пише си...
-Абе пише, но аз да попитам. Щото ако са банани, то са като сбъдната мечта!
Бре, че стана приказлив. Те били от Еквадор!!!! Затова такива. И сорта им специален. Не били като другите банани. Ииии! Пощръклях.
-Искам осем! – такава алчност.
-Осем кво?
-Ми банана, не кила. 

Та взех си специалните банани, напазарих набързо и се прибрах най-скорострелно. Преди обаче да успея да ги пробвам, телефонът извъня, колелото на съдбата се завъртя към гостуваща трупа и аз ги оставих на терасата както са с етикета Еквадор. 

Днес се сетих за тях. Излязох да ги търся и се настроих за гастрономическа нирвана. Като ги погледнах обаче – занемях. Моите прекрасни и специални банани бяха пожълтели. Като всички други. Досущ същите. Слънцето пак ми беше навряло фактите в очите. Лелеее. А етикетът си седи там. Етикетът на измамата. Всъщност ги прибрах. Погледах ги, помирисах ги и им простих. Дилемата ми обаче си остана следната – дали да приема цялата им тази промяна като форма на мимикрия или да знам дълбоко в себе си, че всъщност зеленото им е там някъде, скрито само от другите, и че всъщност са наистина някакъв друг, ама съвсем друг сорт – изумруден. 

image


Тагове:   Моите,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - "Като всички други."
31.05.2008 09:01
Това е жалко, нали?
цитирай
2. dodo73 - :)))
31.05.2008 10:31
Развесели ме! :)) Абе... да си призная... докато четях за твоите "единствени банани", си мислех за... хората, за илюзиите, за доверието и реалността... Всъщност... постингът ти провокира в мен различни размисли...
"настроих (се) за гастрономическа нирвана" - това много ми хареса! И - о, изненада! Зеленото се е превърнало в жълто! Първата асоциация - светофар... "премини" се превръща във "внимавай"... Доверяваме се лесно, но...

Благодаря ти, eraklia, за това, че провокира мисълта ми в различни посоки! Слънчев и прохладен ден ти желая!
цитирай
3. profruit - реших да сложа няколко думи за ползата и вредата от
31.05.2008 14:05
Е къде ми е ползата и вредата? Ако изключим битовизма на темата такова не прочетох.
Бананите са най-богати на калий и далеч в техническо отношение-снимката с зелените банани не е върха. Те са ключ към дълголетието и компенсират организма с витамин C и В2.
Бананите биват още керемидено червени и такива с форма и вкус на ябълка. Очевидец, дегустатор и зависим от тях.
цитирай
4. nellka - А случвало ли ти се е...
02.06.2008 08:53
да ядеш банан със запушен нос и затворени очи?
няма да го различиш от ягодата!!!
изобщо... ако нямяш зрение и нюх... ти е все едно какво ядеш, единствено лютото различаваш...
Мисля, че достатъчно алюзии и метафори наредих в мнението си! :))))
Приятен ден и успешва седмица, Ракли :)))
цитирай
5. lordakira - Банана има същатата структура като ...
04.06.2008 21:05
Банана има същатата структура като ягодата защото и от двете се извличе така наречено нишесте...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eraklia
Категория: Други
Прочетен: 573188
Постинги: 221
Коментари: 2013
Гласове: 11735
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031