Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.03.2008 07:33 - не е празно, само е някакво никакво
Автор: eraklia Категория: Други   
Прочетен: 3542 Коментари: 8 Гласове:
0



Тази нощ при мен долетя прилеп.
Много странно усещане е. Случвало ми се е да се докосна до прилепи преди години в една пещера. Но това беше много отдавна. И някак си ми се губи в емоцията от писъци, съчетани с истеричен кикот.
Но тази нощ беше различно. Стоях и пушех на терасата. (На този етап май съм изоставила идеята да изхвърля цигарите. Ще изчакам те да ме изхвърлят. И без това не обичам да се отказвам.) Мислех за нещо, после забравих, че мисля и май бях потънала в нищото. Има такива мигове в съзнанието на човек. Сигурно не траят повече от секунди, но са толкова празни, че изглеждат вечност. И тогава го чух. Нещо ме стресна и в началото не разбрах какво е. Звукът от крилете му е много силен и издава особено трептене. Човек има чувството, че нещо голямо го спохожда. На фона на почти черното небе мярнах силует, който така бързо ме приближи, че отскочих в погрешната посока. И докато се чудя каква е тази птичка, която посред нощ е полудяла, видях очертанията му пред себе си. Спря за миг, колкото да мога да го разгледам добре. След това последва отново онзи силен плясък и изчезна.

Не можах да го проследя с поглед в мрака. Стоях и се чудех. Откъде дойде. То това не е много чудно, защото имам идея къде се помещават, но ми беше странно.
Помъчих се да си спомня какво съм чела за прилепите.

Вярвало се е, че когато дяволът не бил зает да вгорчава живота на хората, приемал образа на прилеп. Аз не го вярвам това. В повечето случаи на прилепа се гледа като носител на злото. За китайците обаче е добра поличба. За мен въпросът още е отворен. Ще разбера след време.

Четох за едно разпространено суеверие, че ако прилеп ти кацне на главата, няма да мръдне оттам, докато не чуе гръмотевица от наближаваща буря. Това искрено ме разсмя. От друга страна този не ми кацна на главата. Беше се засилил към лицето ми, но спря на прилично разстояние. Дали с това, не намирайки пристан на главата ми не ми каза, че повече няма да ме удря гръм? Не ме хареса така или иначе.

Какво ли пък би могъл да ми каже той с двойнствената си природа – хем птица, хем мишка. Именно като съчетание от мишка и прилеп означавал двойственост и лицемерие. От друга страна е нощно животно, което ме кара да изпитвам симпатии към него.
Едно знам обаче със сигурност – изразът от английски „сляп като прилеп” няма нищо общо с действителността.

Днес ще бъде един от онези дни, които ме оставят безразлична. Ще работя. Жалко иначе бих могла да замина нанякъде.


Танцувах върху остри ръбове.
Снегът вали...танцува във душата ми.
И мидите от дъното изхвърлени
изстиват вън. Изстиват празни.

image


Тагове:   никакво,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. rotazia - Нещата, които не се случват често, ...
03.03.2008 08:41
Нещата ,които не се случват често , са знаци . Щом ежедневните случки не са случайни в повечето случаи , какво да говорим за среща с прилеп ! Избери си по-весело обяснение ,за да не предизвикаш с някакъв страх нещо неприятно ! Че колко са срещнатите от прилеп , супер емоция !
цитирай
2. anlov - И аз нямам тълкувание.
03.03.2008 10:36
Но эта встреча - очень замечательная!
цитирай
3. x2man - много
03.03.2008 19:03
ме кефи какви ги пишеш, особено проза-ичните:)
цитирай
4. bizcocho - :)
04.03.2008 10:51
Slu4valo mi se e:)!V staqta mi vukvalno vletq prilep i opredeleno mi "izkara akala".Progonih go,a sled vreme edna jena mi kaza,4e ne e vilo dobre,4e sam go progonila.Spored neq poqvata mu bila za hubavo:)
A za cigarite 6te te citiram :)! Mnogo mi e udobna misalta ti !!!:))
цитирай
5. eraklia - rotazia
04.03.2008 23:50
Супер:)) ще си купя плащ и ще помагам на хората. и ще си извлека поука. някаква. лошото на знаците е, че им придаваме звучене на собствените ни желания. а те често се различават от действителността. но рано или късно тя ни се разкрива.
цитирай
6. eraklia - anlov
04.03.2008 23:51
о, да. няма да я забравя лесно. жалко, че не мога да го кажа на руски точно. но разбирам всичко, да знаеш:)
цитирай
7. eraklia - x2man
04.03.2008 23:51
Благодаря ти. това си е комплимент:))
цитирай
8. eraklia - bizcocho
04.03.2008 23:53
и какво според нея е трябвало да сториш? да си го опитомиш ли? това е много несигуно начинание.
а като ми прошушнеш какво е това хубавото дето го е донесъл прилепа, ще зная какво да очаквам и аз:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: eraklia
Категория: Други
Прочетен: 578396
Постинги: 221
Коментари: 2013
Гласове: 11735
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930